Ghilotina motorizata
Ghilotina motorizata este folosita in debitarea foilor metalice, in industria mecanica, auto, electrica etc. Acest tip de ghilotina este construita din: cadru, montantii cutitelor ghilotinei, sistem de transmisie, ecartament, dispozitiv de fixare, dispozitiv de protectie.
Cadrul ghilotinei este format din 2 coloane, masa de lucru si brat, aceste componente fiind sudate. Fiecare coloana este prevazuta cu orificii de ridicare care sunt incorporate in partea superioara a acestora. De asemenea, aceste gauri dau mobilitatea bratului care are doua ghidaje, unul in dreapta si unul in stanga. Pe partile laterale ale coloanelor se gasesc doua manere care ajuta la reglarea abaterii cutitului.
Montantii cutitelor ghilotinei motorizate reprezinta niste struncturi construite din otel. Aceste structuri sunt sudate de axul principal cu niste axuri pin. Suruburile de fixare regleaza pozitia cutitului.
Sistemul de transmisie a ghilotinei motorizate are un motor principal, cu frana magnetica, instalat sub ghilotina, care are rolul de a conduce cutia de viteze cu ajutorul unor curele V. Cutia de viteze are doua trepte de viteza si este ansamblata pe axul ghilotinei. Sunt patru rulmenti care sustin axul principal. Un excentric este situat pe o margine a axului care modifica miscarea de rotatie in miscare de glisare a montantilor pentru debitare.
Axul arborelui si cutia de viteza sunt prevazute cu niste fulii fixate cu ajutorul unor bucse cu surub. La capatul celalalt al axului este anexat un disc pentru frana electromagnetica folosit la oprirea si pornirea echipamentului.
Ecartamentul spate este compus din roata dintata, rack ax, bloc glisant, parghie, bara ecartament, manivela reglare ax etc.
Dispozitivul de fixare este compus din placa de fixare, seturi de arcuri de fixare, suruburi de reglare a presiunii, suruburi de deschidere si placi paralele.
Dispozitivele de protectie sunt situate pe sectiunile laterale ale ghilotinei motorizate.